sanat

۴ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

نقشه برداران در دفتر و محل انجام پروژه با استفاده از فناوریهای جدید مانند GPS، اسکنرهای هوایی و زمینی برای نقشه برداری از یک منطقه و انجام محاسبات و گرفتن عکس به عنوان شواهد استفاده می کنند. نقشه برداران از نرم افزارهای پیشرفته برای تهیه نقشه ها و اندازه گیری های داخلی استفاده می کنند. نقشه برداران بر روی پروژه هایی نظیر اکتشاف معتدن، راه سازی، ساخت تونل و پل و ساخت سازه های ساختمانی و …کار می کنند. آنها در تعیین اندازه و اندازه گیری زمین متخصص هستند و اطلاعات مورد نیازجهت هدایت کار مهندسان و معماران را در اختیار آنها جهت تصمیم گیری و اجرا قرار می دهند. چرا نقشه برداری مهم است؟ نقشه برداری نقش مهم و اساسی در توسعه زمین ایفا میکنند از برنامه ریزی و طراحی مجموعه های اراضی گرفته تا ساخت نهایی جاده ها، محوطه سازی ، توسعه آب و برق و گاز و …. نقشه برداران اولین کسانی هستند که در هر مکان برای ساخت و ساز، اندازه گیریهای ابتدایی را انجام می دهند و برای برنامه ریزی دقیق و ایمن سازی، اطلاعات مربوطه را در اختیار مهندسین و معماران قرار میدهند. بدین صورت نقشه برداران اطمینان می دهند که پروژه مورد نظر نه تنها دارای چشم انداز و موقعیت مناسب هستند بلکه قادر به ساخت آن نیز هستند.

صفر تا صد آشنایی با علم نقشه برداری

امروزه نقشه برداری و استفاده از ترفندهایی که در زمینه نقشه برداری وجود دارد، همواره نیاز بسیاری از افراد می باشد. لذا نکات مختلفی پیرامون این کار وجود دارد که افراد باید با توجه به این موضوع نسبت به انجام آن اقدام نمایند.

ما در این مطلب قصد داریم نکاتی که در مورد نقشه و نقشه برداری وجود دارد را برای افراد بررسی کرده تا افرادی که در این زمینه اطلاعات آنچنانی ندارند با این کار آشنا شوند. ما در ادامه دلایل استفاده از این کار، تجهیزات لازم و هزینه ‌ای که برای آن و تجهیزاتش مورد نیاز است را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

چنانچه شما نیز به انجام این کار علاقه مند می باشید ما را تا پایان همراهی نمایید تا با ویژگی‌ها و نکاتی که در این مورد وجود دارد آشنا شوید.

نقشه برداری و دلایل استفاده از آن

سوالی که برای بسیاری از افراد به وجود می ‌آید این است که نقشه برداری چیست و تجهیزاتی که در آن مورد استفاده قرار می‌گیرند در چند بخش بوده و کلاً این کار به چه دردی می خورد. در این مورد می توان گفت که نقشه ‌برداری به عنوان مشخص کردن مکان های مختلف با دیدی وسیع می باشد. امروزه فتوگرامتری های مختلفی وجود دارد که افراد می ‌توانند با استفاده از آن ها، نقشه های مختلفی را مانند نقشه های زمینی، هوایی و… را تهیه نمایند.

اما اینکه به چه دلایلی مورد استفاده قرار می گیرد، همواره برای بسیاری از افراد جای سوال داشته است. در این مورد می توان گفت که تصاویری با استفاده از تجهیزات مختلف به دست می آید که افراد می توانند با استفاده از آن ها، مدل های مختلفی برای ساختمان سازی، جاده سازی، ایجاد خدمات رفاهی و امکانات مختلف ایجاد نمایند. نقشه برداری ها در جهات مختلفی مورد استفاده می باشند.

بعضی از اوقات نقشه ها را برای ساختمان سازی تهیه کرده و بعضی از اوقات برای کشتزارها و یاد احداث یک تونل و یک راه تهیه می شود. در کل می‌ توان گفت که افرادی که نقشه ها را تهیه می ‌کنند باید بدانند که با بهترین تجهیزات بهترین نقشه و دقیق ترین آن ها را به وجود آورند.

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.